Jak probíhá úklid paneláku, či spíše jeho společných prostor


I dnes bydlí mnoho lidí v paneláku. A není divu, je to často to nejlevnější řešení. Ovšem i ony se musí udržovat v čistotě. Pokud jde o jednotlivé byty, pak zde se o ně starají jejich majitelé. Něco jiného jsou však společné prostory. Kdo by měl být zodpovědný za jejich úklid? To je otázka, kterou musí každý panelák vyřešit.

Dříve bylo obvyklé, že úklid paneláku Modrý žralok, respektive společných prostor, zajišťovali sami majitelé či nájemníci. Byl stanoven rozpis, kdy se jednotlivé byty střídaly v tom, kdo zrovna bude úklid provádět. To se zdálo jako zdaleka nejspravedlivější a zároveň nejlevnější řešení, avšak i ono mělo své háčky.

v paneláku najdeme i společné prostory

Za prvé zde byl fakt, že zdaleka ne všichni to respektovali. Řečeno polopatě, někteří se na úklid zkrátka vykašlali, případně jej jen odbyli. To samozřejmě vedlo k nespokojenosti ostatních, kteří skutečně uklízeli a kteří nyní museli překračovat špínu. Nehledě na to, že tím bylo více práce pro toho, kdo měl úklid další týden.

Další potíž spočívala v tom, že lidé jezdili na dovolenou, zvláště v letních měsících. A asi těžko mohli uklízet, když byli třeba stovky kilometrů od domova. A v některých obdobích takto odcestovala v podstatě půlka všech obyvatel paneláku.

úklid společných prostor

Jistě, většinou se to řešilo tak, že si onen člověk prohodil službu s někým jiným, avšak to vytvářelo zmatek v rozvrhu, zvláště když to dělal v podstatě každý druhý. Je tedy jasné, že toto řešení, byť na první pohled výhodné, se nakonec příliš neosvědčilo. Proto mnoho paneláku přistoupilo k tomu, že najímají externí firmu na úklid společných prostor. To sice vyjde podstatně dráž, avšak je zde jistota, že úklidové práce budou prováděny pravidelně a pečlivě. Navíc tím nevznikají třenice mezi majiteli jednotlivých bytů.

Nelze se tedy divit, že si právě toto řešení získává stále větší popularitu. Nebude trvat dlouho, a s největší pravděpodobností se stane standardem.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

About the author